Dziecko stało się odważniejsze, chętnie uczestniczyło w zajęciach.
Opinia z grupy Zabrze 22
Bardzo dobry i skuteczny program dobrego i szybkiego zapamiętywania. Doskonały trener (wspaniały człowiek). Nie zajmuje dzieciom dużo czasu, co jest b. ważne. Zajęcia b. ciekawe, nienudne. Wysoki poziom szkoły.
Opinia z grupy Zabrze 20 (1)
Program motywuje do szybkiego czytania i zapoznaje z technikami szybkiego zapamiętywania. Rozwijane umiejętności z pewnością pomagają w nauce.
Opinia z grupy Zabrze 23
Nauczyciel poprzez zabawę nauczają jak lepiej zapamiętywać oraz szybciej czytać teksty. według mnie można dzięki temu się wiele nauczyć.
Opinia z grupy Opole 20
Bardzo przydatne, ciekawe techniki, niesamowicie życzliwa atmosfera na zajęciach, doskonałe przygotowanie i ogromne zaangażowanie prowadzącego. Dziękuję!
Opinia z grupy Warszawa 11
Bardzo ciekawe zajęcia i fajny pomysł stworzenia dzieciom możliwości lepszego rozwoju i oceny własnych możliwości.
Opinia z grupy Warszawa
Zajęcia prowadzone w sposób bardzo ciekawy i interesujący dla dziecka, wprowadzono "fejsa". Techniki ułatwiające zapamiętywanie istotnych informacji. Dziecko z wielką ochotą uczestniczyło w zajęciach. Przekaz informacji przez trener bdb.
Opinia z grupy Warszawa 10
PROGRAM NIE ZANUDZA i UCZY tego, co nie uda się nawet najlepszym rodzicom (przed wszystkim z powodu braku czasu i cierpliwości do swojego dziecka) :)
Opinia z grupy Brzeg 10
Bardzo fajny program, który powinien być lepiej dostępny dla każdego ucznia. Pomógł napewno w dużym stopniu z trudnościami w nauce.
Opinia z grupy Brzeg 11
Wszystkie zajęcia pamiętam jako miły i bardzo efektowny czas spędzony w gronie fantastycznych ludzi pod "przywództwem" wspaniałej trenerki. Do tej pory po moim pokoju turlają się piłeczki, przy których rozgrzewaliśmy się podczas żonglowania, by móc rozpocząć pracę nad tekstem czy poznawaniem nowych technik. Zawsze było wesoło i radośnie. Każde kolejne warsztaty były odkrywaniem swoich nowych umiejętności, zdolności, szlifowanie mocnych stron i pracowanie nad tym, co sprawia nam problemy. Dziś już wiem, że ten program swoje efekty nie przynosi z dnia na dzień. Potrzeba trochę czasu i zaangażowania w umiejętne posługiwanie się technikami. Obecnie mam 18 lat i za rok piszę egzamin maturalny. Nieprzerwanie odnoszę sukcesy w nauce, a także realizuję się w swoich pasjach. Dzięki wszyskim technikom, które poznałam na zajęciach moja nauka stała się bardzo łatwa, szybka i przyjemna (co nie oznacza, że wogóle nie otwieram książek). Chyba największy postęp zauważyłam w nauce angielskich słówek (mój poziom językowy bardzo się poprawił), a także wciąż utrzymuję szybkie tempto czytania tekstów. Po tylu latach okazuje się, że Instytut bardzo się zmienił, udoskonalił swoją formę i poszerzył ofertę. Czas spędzony na zajęciach nie został zaprzepaszczony. Obecnie jestem silną osobą, odporną na stres i dzięki wszystkim metodom nauki mam czas na spotkania z przyjaciółmi, hobby, wycieczki, a także planuję niebawem założyć własną firmę. Myślę, że każdy powinien skorzystać z Państwa oferty, bo warto uczestniczyć w czymś, co przynosi efekty i daje szansę na realizowanie swoich planów, dążenie do celów i bardzo dobre wyniki w nauce. Życzę wszystkim trenerom i pracownikom Instytutu wiele wytrwałości w swojej pracy i uśmiechu na twarzy każdego dnia, bo to, co robicie na prawdę pomaga w codziennym życiu.
Klaudia Malec – opinia po kilku latach
W warsztatach Europejskiego Instytutu Edukacji ENGRAM uczestniczyłem w latach 2011/2012. Warsztaty te dały mi wiele korzyści w nauce oraz innych dziedzinach życia. (...) Podstawową umiejętnością, której nauczyłem się na warsztatach, jest przede wszystkim szybkie czytanie; zrozumiałe czytanie, które już na początku gimnazjum okazało się bardzo (jedną z moich pierwszych lektur w tej szkole byli "Krzyżacy"). Selektywność w czytaniu również przydała się podczas nauki, np. historii, kiedy to przed sprawdzianem, szybko usiłowałem powtórzyć sobie najważniejsze informacje. Obie te umiejętności przydały mi się również, gdy zostałem w tym roku wiceprzewodniczącym w Młodzieżowej radzie Miasta Kędzierzyna-Koźla i musiałem wówczas przeczytać stos dokumentów, które dotyczyły zadań, obowiązków i praw tej instytucji samorządowej. Następną bardzo ważną umiejętnością okazała się zdolność kojarzenia różnych informacji. Wiedza, jak kojarzyć fakty przydała mi się, np. na biologii i geografii. Mapy myśli oraz umiejętność ich tworzenia, zostały bardzo docenione w szkole, w erze pracy w grupach. Podsumowując jestem bardzo zadowolony z warsztatów edukacyjnych. Dzięki nim rozwinąłem w znacznym stopniu moje umiejętności naukowe i interpersonalne. Stałem się osobą bardziej bystrą i asertywną.
Michał Kucała
Program ciekawy, prowadzony profesjonalnie przez trenera, podręczniki dostosowane do zakresu inteligentnego pojmowania określonych zagadnień. Reszta zależy do uczestnika, na ile solidnie traktuje trening w domu.
Opinia z grupy Kraków 175 (1)
Powinno się wdrożyć zajęcia w program nauczania szkolnego, ponieważ jeżeli dziecko pracuje systematycznie przynosi to niesamowite efekty.
Opinia z grupy Kraków 175 (2)
Po warsztatach Natalia moim zdaniem jest bardzo systematyczna. W szkole raczej nie ma kłopotów. Po zajęciach lubi czytać - co wcześniej było problemem. Czytając jeszcze zmienia końcówki, ale to musi cały czas ćwiczyć. Bałam się, że Natalia nie da sobie rady. Ale cały czas Natalia samodzielnie ćwiczy, sama odrabiała zadania z warsztatów, moja pomoc była znikoma. Zrobiła się bardzo spostrzegawcza.
Bożena Białek
Zajęcia rozwijają wyobraźnię Ani. Zauważyłam, że Ania w szkole wykorzystuje poznane techniki w szczególności mapy myśli. Ania ma trudności w uczeniu się na pamięć długich wierszy np. Inwokacji - mam nadzieję, że dalsze warsztaty rozwiążą ten problem. Ania ma problemy z ortografią - czekamy na dalsze warsztaty, bo takie zajęcia wizualne także są planowane. Bardzo dziękuję za przełożenie terminu ostatnich zajęć na 14 grudnia. Ania bardzo lubi startować w konkursach na Strefie Ucznia bawi się, uczy i zdobywa niespodzianki - konkursy są świetnym pomysłem do ćwiczeń przez zabawę. Mam nadzieje, że udział w warsztatach, nauka różnych technik zapamiętywania będzie inwestycją, która przyniosła efekty i będzie dalej procentować w dalszej nauce tzn. - będzie jej łatwiej uczyć się.
Alicja Burdzy
Program Engram wspierał moją córkę w pozyskaniu umiejętności uczenia się. Po zakończeniu części warsztatowej wydaje się, że część efektów została osiągnięta.
Dziecko stało się odważniejsze, chętnie uczestniczyło w zajęciach.